Nuffnang

Tuesday 26 March 2013

Tandas Sebagai Hadiah Perkahwinan




Salah satu 'perkara penting' yang diambil berat sebelum nak bawa bakal isteri masuk rumah ialah 'Bilik Air + Tandas'.. Bakal suami mesti nak bagi keselesaan, kan.. ^^,.. kalau boleh roboh satu rumah buat lain pun sanggup tapi takkan la sampai macam tu sekali kan..cukuplah memperbaiki apa yang sedia ada untuk lebih selesa..



Ni la hadiah daripada tunang adik aku, rumah dia sekarang ni tandas mencankung tapi disebabkan adik aku (Pinkyredlady Adda) dah biasa dengan tandas duduk ni, terpaksa la berkorban buat lain..lagipun kebanyakan rumah kampung memang normal la kan ada tandas mencangkung ni..orang-orang lama mana reti nak guna tandas jenis duduk ni..sama la macam rumah mak mertua aku, masih kekalkan lagi jenis tandas mencankung ni..walaupun aku pun tak biasa, tapi aku cuba-cuba gak la retikan diri..

Ni la ragam orang kita, bila rumah nak kenduri, kalau boleh semua nak 'cantik'.., nak sambut orang baru katakan..dah jadi kebiasaan..nak cat baru, langsir baru, kalau boleh tukar perabot, lagi laaa..sama ja macam raya..zaman la bukan perempuan ja pentingkan kesempurnaan, lelaki pun sama naik tau..

Masa kenduri adik aku yang sebelum ni pun Berry Lavynia, bukan belah perempuan ja sibuk cantikkan rumah, belah keluarga lelaki pun sama..kiranya sebelum nak kenduri, memang penat gilerrr laa bakal pengantin.. ^^,



Betul la kan apa orang cakap, kalau nak tahu seseorang itu pembersih atau tak, tengoklah tandas..

*Bersusah-susah dahulu, Bersenang-senang kemudian.. ^_^

No comments: