Nuffnang

Sunday 24 March 2013

Ragam Budak Sekolah





Zaman sekolah dulu, kalau pelajar yang suka duduk port belakang-belakang ni 'nakal' sikit, kononnya jauh dari cikgu, kebarangkalian cikgu nak tanya kurang la sikit. Selalunya kalau yang suka duduk belakang ni, banyak main, banyak sembang..rasanyalah, tu pendapat aku la..

Masa form 5, aku terpaksa duduk port nakal ni sebab masa sesi nak masuk kelas baru, kami terlambat sikit, sampai ja kat kelas, semua tempat lain dah penuh, mau tak mau, terpaksa la kami amik port belakang. Aku kalau boleh, suka kalau dapat duduk barisan kedua atau ketiga, nak tumpukan perhatian masa belajar senang sikit..iye ker? hehehe..

Sedar tak sedar, perangai nakal ni dapat jugak kat kami tapi tak banyak sangat la..kalau setiap kali time cikgu mengajar ada la dalam 2,3 kali kena panggil sebab cikgu kata banyak bunyi.lepas kena tegur, ok la sat, pas tu menjadi balik ..tu pun sebab pelajar lelaki yang memang kategori tak duduk diam ni, suka menyakat ..selalunya member-member aku la yang kena sebab depa ni suka balas balik, aku ni jenis diam sikit..kalau depa kata pun, aku buat bodo ja..budak-budak laki dalam kelas banyak ragam, gelak sendiri kalau aku ingat..jenis mat ketupat pun ada..hahaha.ada pulak 'minah gedit' yang sorang ni..lagi seronok la jadi bahan umpat..yang minah ni pun satu, suka ja kalau berjalan tu buat-buat 'lentik'..bukan aku sorang ja perasan, satu kelas tak suka tau..nak cari publisiti murahan pun agak-agak la, kalau kena caranya takpa tapi ni tak, dah macam kera kena belacan aku tengok...tapi kadang-kadang seronok jugak tengok gelagat dia..

Kalau nak cerita satu persatu hal dalam kelas, boleh patah jari aku rasa..jadi aku simpan ja la dalam memori sendiri sebagai kenangan ^_^

No comments: