Nuffnang

Monday 25 March 2013

Sedut Gas




Lama-lama sekali, anak aku mesti batuk, tidoq pun tak boleh..mesti bangun tengah-tengah malam..
kesian aku tengok..pakat berjaga aku dengan abah dia, gilir-gilir bangun..abang dan kakak ok ja.aku pun tak berapa faham apa punca dia, sebab susu ka..?? lama-lama sekali mesti nak jadi jugak.

"Tak boleh jadi ni, esok mesti kena bawa p klinik juga, kahak banyak ni", abang aku kata

Aku pun angguk ja la, lepas abah dia sapu vicks, bagi pakai breath kids, baru nampak macam ok sikit. Walaupun batuk tapi dapat juga tidoq..biasanya kalau jadi macam ni, bila makan mesti nak keluar balik, dia pun jadi takut nak makan..

badan pun dah nampak susut sikit...kena bawa pi klinik cepat-cepat.kalau biar, takut melarat..takut dapat jangkitan kuman.

"Penat ada sikit, tapi tak teruk sangat, antibiotik mesti kena bagi makan sampai habis"..tu la yang selalu doktor cakap..selalu memang klinik pakar ni la kami mai, dari abang sampai adik..berulang kat sini ja..ubat dia memang mahai sikit tapi bagus..pernah juga cuba bawa p klinik lain tapi tak serasi..

Kadang-kadang aku fikir macam membazir, klinik bukan pakar pun ok apa..tengok ramai ja orang pi..
abang aku kata, kalau sesuai takpa la..sebab sayang duit, anak sakit nak buat apa..kalau 2, 3 kali kena ulang amik ubat, rasanya sama ja harga dia..anak-anak kecik , memang la kena bagi perhatian lebih sikit..kalau buat sambil lewa ja, jadi apa-apa, menyesal pun dah tak guna dah.. kalau dah teruk, lagi banyak duit kena keluar. dia mula dahh!! nak start jadi kaunselor la tu..

Anak aku, masa kali pertama pakai alat ni, memang tak duduk diam, asyik nak teriak ja..tapi bila dah biasa , baru ok..orang kata tak elok sangat kalau kerap pakai alat ni, aku tanya kenapa?? tapi takdak jawapan pun..kalau tanya aku, sahih la aku tak tau..

harap-harap bila dah besar sikit, tak jadi macam ni lagi..

Semoga anak-anak mama sihat selalu, InsyaAllah..





No comments: