Nuffnang

Sunday 24 March 2013

Supermarket baru




Balik rumah mak aku, ada supermarket baru buka. aku tengok orang bukan main lagi ramai, kereta jangan cakap la, bersusun-susun...selalunya macam tu la, bila ada supermarket baru buka, mesti orang ramai sebab biasanya ada jualan murah tapi takdak la harga runtuh sangat pun.baru-baru lagi memang macam tu la, dah lama sikit mesti harga naik tapi aku harap dak la kut..kalau takmau pelanggan lari, jangan la demand sangat ya.

Aku pun dah tengok orang ramai-ramai ni, tercabar gak la iman nak pi tengok..bukan ada tujuan nak beli apa-apa pun tapi sebagai rakyat yang prihatin, kena la pi melawat jugak kan..aku pi dengan kakak aku ja sebab kalau bawa anak-anak sekali, takut tak cukup kakitangan nak tengok..dah confirm-confirm orang ramai, besa la tempat baru..tambah-tambah ada pulak yang dah masyukkk..

bagus juga aku tengok supermarket baru ni, barang-barang pun boleh tahan, walaupun tak besar mana tapi ada banyak juga pilihan barang.gerenti tergugat mini market yang ada dekat-dekat ni..tapi rezeki masing-masing..macam buka kedai makan la, kalau dah memang makanan sedap, harga bagus dan layanan tip top, duduk p la dekat cerok mana pun, orang mesti cari..


Niat asal nak p tengok ja tapi terbang jugak la sikit.dah nama pun p supermarket, mesti ada jugak nak beli, tak banyak pun, mesti nak sambar juga 1, 2 barang..faham-faham ja la, kalau balik nanti, anak-anak sambut depan pintu, kesian pulak kalau takdak apa nak bagi..

No comments: