Nuffnang

Monday, 29 April 2013

Saya Pilih Mengundi( PRU-13)


demam raya datang lagi...meriah tak ingat.
pintu gerbang sepanjang jalan, walaupun bukan raya yang sebenar, seronok tu tetap ada..
time ni jugak la kita boleh tengok macam2 ragam manusia..yang jauh semakin dekat, yang renggang juga semakin rapat tapi yang tak sedap tu ada jugak sampai nak bermusuhan..
rilekk la kan, jangan kerana taksub dengan parti, habis semua nak dipolitikkan..
agama jangan dimainkan dan hubungan sillaturrahim tetap kena jaga dikk!! 
jangan kerana nak memperjuangkan parti, negara pun sanggup digadai..
hormat pada pemimpin itu perlu tapi jangan sampai fikiran pun dijajah..
fikir2 kan laa nasib generasi yang akan datang..
hidup bukan sekadar bermalas-malasan sampai semua minta ditanggung beres..
rezeki dari titik peluh sendiri lebih bermakna dari sebutir berlian.. 
jangan dilupakan juga jasa mereka yang terdahulu, pengorbanan mereka amat besar nilainya
 terhadap negara kita, MALAYSIA..
nasib negara di tangan kita..kepada yang layak, jangan lupa tanggungjawab anda...

Ingatt!!! takkan Melayu Hilang DiDunia..
Takkan sesat jika Hidup berpandukan Al-Quran..


-setitik dakwat boleh merungkai seribu persoalan yang tersirat-
 

2 comments:

Anonymous said...

Bagus pemikiran anda....selamat mengundi...

Rayna Ziqdhiyafi said...

tQ..buatlah pilihan yang bijak yer.. ^_*