Nuffnang

Tuesday 16 April 2013

Hangin Dengan Sorang Blogger



dalam dok sibuk selak-selak page kengkawan, anak pulak mencelah minta bancuh air..memang yang sorang ni jenis nak minum baru bancuh...takmau yang jenis bancuh 1 jag terus, fesyen apa pun taktau la, tak lalu kato nyer..memang minuman wajib dia milo laaa..pernah cuba tukaq minuman coklat jenama lain tapi tak sesuai dengan perut..tambah pulak deria bau tu lebih dari orang, kalau nampak kaler tak sama macam selalu, pakai hidu jer, langsung tak minum..

ada satu hari tu, jumpa la sorang blogger, dah jumpa mesti gosip..dah habis gosip sambung cerita bab family..dah masuk bab family ni, kisah anak mesti haruss punya..aku pun selit la cerita pasai milo ni..dengan confidentnya dia mengesyorkan kat aku suruh try jenama D**** L*** Chocolate..sedap sesangat dia kata.tak payah tambah susu tin dah macam bancuh milo...kat rumah dia sebungkus tu tak sampai dua minggu, licinn..bukan ada orang lain..dia dan husband dia jer..dah aku tengok masa dia cerita tu hidung dia kembang kempis punya semangat macam duta minuman tu, aku pun teringin la nak cuba..aku pun beli la 1 pek..lalalala..dengan gembiranya bawa balik rumah...

aku tunggu dengan sabaqnya, bila la anak aku nak suruh bancuh air...anak aku buka ja mulut suruh bancuh, laju ja aku kedapur..aku tak try lagi, saja nak bagi anak aku rasmi..dengan senyum simpulnya aku letak atas meja dan panggil anak aku mai minum..aku setia tunggu sebelah nak tengok apa reaksi dia..mula tengok muka macam ok..tapi tak minum lagi, lepas tu macam besa la, ambik bau dulu..mulut nak sampai kat straw tu punya la lambat, yang aku ni kepala dok turun naik, turun naik terikut kepala dia..

lepas tu tak boleh jadi nie, kena paksa minum nie..aku suruh dia cepat-cepat minum bagi habis, kalau tak, no game..dengar ja macam tu, laju la..tapi tak sampai suku, tak boleh pi dah..minta belas kasihan, tak dapat nak habis..takpa anakku, bonda maafkan..dalam otak ni, dok teringat muka blogger ni dah..tapi dia kata sedap sesangat..jadi biaq aku yang rasa pulak..mula-mula amik mood dulu..dah bau 2, 3 kali, ikut pesyen anak aku..aku pun minum..

seteguk, dua teguk, tiga teguk...terus pening lalat..emmm...minuman coklat ni ada rasa susu macam
budak-budak dok minum tuuu..patut la anak aku tak lalu pun..suruh aku minum, lagi tak laa...sampai muntah-muntah aku dibuatnya..


mood aku tengah hangin dengan blogger ni, rasa macam malam ni jugak aku nak pi bersemuka ngan dia..
tapi nasib baik aku cepat-cepat sabarkan diri, esokkan masih ada...kalau ikut amarah aku, memang nak bagi senapang gajah nie..

tapi takpa, minggu ni ada janji nak jumpa..siap la hang nanti..nasib ingat blogger tu 'anak kepada emak dan abah yang sama dengan aku' kalau tak, haruss lumat..

p/s kpd blogger tu :- INgat, saya mempunyai tiga tentera yang sentiasa bersiap sedia berjuang..^_^ hahaha


2 comments:

Unknown said...

haha..siapa blogger tu? eh..tapi dutchlady coklat sedap ja..sya minum..sya smua jenis brand saya bedal..even yg cheap brand punya..ahaha..mmg kena dgn perut tong saya.. ^^ heeeee~

Unknown said...

hahaha..akak main2 jer..blogger tu adik akak..xtau la, mmg tak sesuai kot dgn perut ni..anak akak pulak dh mmg sebati ngan milo, mmg tak blh bt apa dh..hi3..kak pun mmg bantai ja semua cuma yg ni kuranng sikit..klu dh lama nanti ok la kot..^_^