Nuffnang

Sunday 14 April 2013

Pelakon Tambahan




Angin pemalas mula menerpa diri..dari semalam sibuk dok pikiaq idea macammana nak buat bagi nampak real sikit drama yang aku nak pentaskan ni..sebenarnya bukan ada apa pun, cuma nak larikan diri dari tugas harian ja..^^, nak kasi big boss pulak amik alih tugas..

jangan ingat tugas suri rumah ni mudah yer!!! pesanan buat encik abang..^_^ selalu balik reja, tugas dah selesai, jadi tak nampak sangat la time kita dok tengah sibuk, tambah dengan anak..serabainyaa kalah hantu kak limah..

aku ni bukannya mithali sangat, mudah jugak terfikir idea-idea yang tak berapa bijak nie.. habis pikiaq, buat sakit kepala merangkap demam laaa..bila encik abang telefon ja pagi tu, suara terus dikecikkan dan lakonan pun bermula..


selesai satu bab..hari nie kita makan lauk tunjuk-tunjuk..time matahari terpacak atas kepala, big boss balik hantar lauk, sekali urus anak-anak bagi makan..madam tak bangun-bangun dari atas katil..sori sangat-sangat, tak dapat nak tolong yaaa..kalau bangun sat lagi, tamat la episod telenovela ni..hi3..nampak tak, betapa tak solehahnya aku...kesian pun ada tapi sesekali nak juga jadi mem besar...

dari tengahhari bawak ke malam..layanan yang diberi oleh encik abang, masih di tahap memuaskan tapi ada jugak jelingan-jelingan tajam..mesti dalam hati dok pikiaq, tak baik-baik lagi ka bini aku nie.. yesssss, baru dia tau susahnya nak melayan kerenah tuan-tuan kecik tu..^^,

dalam tengah syok dok melakonkan watak orang sakit nie, sekali kepala terasa berpinau-pinau...adusss, awat pulak ni..perut pun rasa tak berapa nak sedap...haaa, sahih dah, aku betoi-betoi nak demam.. balasan di atas lakonan aku..nak sangat sakit, silakan...boleh terus sambung bikin filem pulak..menyesalnyaaa...

di atas keterlanjuran kesilapan aku tu, mau jugak satu malam aku tak boleh tidoq, sakit kepala punya pasal..ubat dah berapa biji aku telan, sakitnya tak berkurangan sangat...amik kau cik ina..rasakan...

tu la...kalau dah takdak bakat jadi artis tu, jangan nak mengada...kan dah dapat penyakit...sendiri cari pasal, sendiri rugi, nak makan pun tak lalu..big bosss dan tuan-tuan kecik sedap ja menjamah ayam goreng kfc...huhuhu...kesiannn

No comments: