Nuffnang

Tuesday, 16 April 2013

Nasi Lemak MeletOp


bangun ja tidoq petang tadi, tekak teringin nak pekena nasi lemak+teh tarik...apa lagi, lepas ja mandi, terus kedapur, tengok bahan-bahan apa yang ada dalam peti ais, bawa keluar apa yang patut, then terus bikin.... setelah penat berkungfu ala-ala ninja, nasi lemak pun siap dan hasilnya sedappppppp.....HAHAHAHA...takdak maknanya aku jadi sebegitu rajin...

lepas ja mandi, siap dan terus tawaf cari makcik jual nasi lemak..dalam mimpi aku tadi, makcik tu dah pesan,suruh aku mai cari dia, jadi tak boleh nak buat apa laaa...^^, setelah penat aku tawaf, terjumpalah satu kedai nasi lemak ni..nampak macam besttt jer sebab selalu aku pekena nasi lemak gerai ja, hari ni nak rasa yang kedai besaq pulak..sedap atau besa-besa jer...

turun ja dari reta, badan pun dok rasa segar, jadi jalan pun boleh meliuk lentok ala-ala model la...masuk ja kat dalam tu, depa mai amik order

"nak makan apa MAKCIK"?? huh, macam ni punya lentok, kau panggil aku makcik..ish..ish..ishhh...tak patut..tak patut...terkesima sebentar,, lepas 2, 3 saat baru tersedar ke alam nyata balik..
dengan senyum yang tak berapa ikhlas, aku pandang wajah si pelayan yang amik order tu...

ooooooo...patut laaa panggil aku makcik, tinggi pun paras bahu aku ja..budak sekolah lagi..hi3
rasa macam baru ja aku besaq tapi dah ada orang panggil aku makcik..macam tak caya, dulu aku ja yang panggil makcik tapi la, aku pulak yang kena panggil..." sedaq diri la woiii, jangan dok perasan muda lagi" ^_^..okey-okey, aku sedaq sekarang..zaman dah berubah, umo pun turut berubah...

tapi dalam hati, nak ngomel jugak..." esok kau besaq adik, mesti kau panggil makcik ni akak" huh..perasan,masih mimpi lagi..hahaha...entah la tapi yang mana aku panggil makcik-makcik dulu tu semuanya dah bertukar  jadi akak...bila dah besaq ni, semua aku bantai panggil akak jer, heran, walaupun depa dah ada anak besaq-besaq, pangkat pun lebih kurang mak aku tapi macam tak sedap jer aku nak panggil makcik..mungkin sebab aku dah kahwin dan ada anak rasanya....

tapi aku no hal lah, panggil apa pun tak kisah..makcik pun takapa, sesuai dengan peredaran usia, nak muda selalu pun susah gak....ikut suka la nak panggil apa, padan la usia orang yang panggil..^_^ jangan yang pangkat tokwan panggil aku makcik cukupppp!!!! hehehe


2 comments:

Nana Liena said...

hehe..budak2 mmg macam tu..aahaha..apa yg dia nampak tu la yg dia panggil..pernah jga cari2 barang orgpnaggil sya akak..padahal sya tahu sya lgi muda dr dia..ngeg ngeh ngeh

Rayna Ziqdhiyafi said...

^_^ Liena nnmpk matured kot..