Nuffnang

Monday 29 April 2013

Leteran Puan Emak

potpetpotpet..rajin bebenor puan emak nie bebel..tak payah dok mengadap sangat la benda alah tue..bukan boleh kenyang pun..orang pompuan kena rajin jenguk dapur, kalau tak, macammana nak ambik hati cik abang..huhu..ayat yang sungguh sinonim dengan puan emak dari aku berpinggang kerengga sampai tinggal pinggang rengg jer..'ke' dan 'ga' dah hilang di telan arus zaman..^^,
orang laki nie bukan susah sangat nak jaga..isi jer tank tu penuh2, gerenti duduk rumah ja..tak gaduh nak merap2 kat ' abang mamak' atau 'kakak siam' dah..kalau setakat dok masak dalam laptop tu, dapur sendiri pun tak berasap..ye la..ye laa..aku akan cuba praktik jadi isteri yang solehah, bukan setakat sole jer..hi3..
mak aku kalau bebel, 3 hari 3 malam pun belum tentu boleh abiss..isi kandungan yang cukup padat memang ambik masa berbulan2..tambah2 yang dibebelnya jenis macam aku, masuk telinga kanan, keluar pulak selaju air paip..memang padan la gerak bibir puan emak sama ja dari dulu sampai la.. tak pernah lekat dekat peti simpanan aku..
aku nie jenis mudah.com..tak amik port sangat walaupun seribu kali ayat yang sama juga diulang oleh puan emak..^_^ kalau zaman kanak2 ribena dulu, kut la gentar dengan ugutan sesumpah mak aku..tapi la tidak ler..hi3..takpa2..kalau esok2 mak mertua dok hingaq perut anak dia tak buncit macam orang lain, jangan time tu baru gedit2 nak godek2 resepi emak...tak laa mak, la semua dihujung jari jer..klik2, semua mai depan mata..menjawab jugak aku!!!..hi2..nampak gaya jauh lagi la harapan puan emak nak tengok anak dia merangkul gelaran 'anak solehah'..
dok dengan mak takpa la macammana pun..dok dengan laki, lama2 naik juling mata dia kalau tengok kita asyik dok mengadap benda tu jer..sayang laki ka sayang menatang empat segi tu???
ofkos la sayang encik abang mak..kita pun cerdik jugak..balik rumah mak memang 24h laa nak pegang benda ni tapi dekat rumah, pandai2 la sembunyi..hi3..

mak jangan risau, InsyaAllah..akan ku cuba juga dapatkan tittle 'isteri mithali' walaupun sukar..lepas nie mak boleh la tersenyum lebar..bibir mak tak gaduh nak lenguh2 dah bebelkan aku..^^,

No comments: