Nuffnang

Monday 13 May 2013

Kenduri Kesyukuran

Syukur Alhamdullillah, selesai sudah kenduri kesyukuran..penattt???? jangan cakap la, sampai ponteng sekolah anak aku hari nie..semuanya disebabkan mak budak+budak2 penat gegiler..dari awai pagi lagi semua dah kena buat, tugas dah dibahagikan tapi saling tolong menolong la..dari a-z memang semua pakatan kami sekeluarga..bila kenduri buat lepas isyak, selesai pun tengah malam la..

urusan luar rumah macam bab khemah,+pasang lampu+susun meja+bersih kawasan semuanya abah aku handle sambil dibantu oleh adik2..bab dalam rumah+masak biasa laaa, mestilah diuruskan oleh kaum hawa..chef mak jadi mentornya dan semua anak didik telah diberi tugas masing2..

menu malam tu ialah gulai ikan seludu+ayam goreng berempah+sayur kobis goreng+sambal belacan+ulam+laksa..minuman pulak teh tarik&sirap+oren sunquick..untuk pencuci mulut pulak dadih perisa milo dan strawberi..

Tetamu khas yang hadir malam tu  ialah Yb Tn Hj Shabudin bin Yahaya(Ahli Parlimen Tasek Gelugor) bersama isteri, Adun Sg Dua bersama Isteri dan Adun Permatang Berangan...Adun Permatang Berangan Yb Hj Omar mai agak lewat sikit sebab terpaksa memenuhi undangan kat tempat lain dulu, tapi takpa la, janji mai jugak kann..

memang tetamu yang mai tak dijangka, boleh tahan ramai..ingatkan lebih kurang dalam 70 orang  macam tu ja tapi tak sangka pulak melebihi seratus orang ..Alhamdullillah..tapi bahagian dapur agak kelam kabut sikit bila makanan makin surut tapi jumlah tetamu yang mai semakin meningkat..memang tak diduga..ingatkan jam dah makin lewat, orang makin kurang tapi ni tak, jadi sebaliknya pula..apalagi pakat pi dapur la, nasib baik dah sediakan lauk tambahan tapi masalahnya terpaksa ambik masa sikit untuk masak..minta maaf banyak2 yer ..^^,

walaupun gambar banyak tapi tak larat nak boh semua, aku pilih2 ja, tu pun secara rambang sebab penat tak habis2 gi..mau ambik masa jugak la nak kembali normal..^_^ ..


 ni la abah aku selaku tuan rumah..
maaf, kualiti gambar tak berapa nak cun..
mula memang adik aku dah target baik punya tapi tengok2 dapat belakang jer..hi3
 nak buat camna, sibuk melayan tetamu, ni pun jadi la..^^,



puan emak dan kakak



kat belakang rumah pun jadi la..
pose dulu sebelum sambung tugas cuci mencuci ^^,




nie ja la gambar aku sekeluarga..nak ambik ni pun punya la susah..
anak2 sibuk nak main, yang si husband pulak malu2 kucing..hi3



tu diaaa..ni la menu malam tu..


tetamu2 yang hadir..
time sibuk tu aku tak ambik, ada dalam camera adik aku, yang ni pun kira ok ler..



ni la  tetamu khas..
maaf la, aku kenai yang ni ja..
Yb yang lain aku pun tak perasan mana satu..sori yer ^^,



gulai tu kak aku yang masak..


ni ja la pic yang aku dapat share..harap ok la yer.. (**)
pic adik2 aku yang lain tak dapat nak ambik sebab bawa haluan masing2..mentang2 la kenduri, semua pakat hilang..(aku penat, tu yang malas nak ambik..hahaha)



No comments: